2014年12月7日 星期日

Adam Levine - No One Else Like You:歌詞+中文翻譯|電影 Begin Again 《曾經,樂是唯一》《曼哈頓戀習曲》


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Adam Levine - 

No One Else Like You (Begin Again OST)




Woah

Oh, yeah


Is everything just right

一切都很好

Don't want you thinking that I'm in a hurry
不想讓妳覺得我很唐突

I want to stay your friend
我還是想當你的朋友

I have this vision that has got me worried
不過我有個想法讓我有些困擾

Because everyone wants someone
因為每個人都在尋找另個人

That's one cliche that's true
這是事實也的確滿老掉牙的

The sad truth's I want no one
但是呢我說真的我誰都不要

Unless that someone's you
除非那個人是你


And looks like you
看起來像是

And feels like you
感覺起來像你

And smiles like you
笑起來也像你

I want someone just like you
我就想要那麼個人

Through and through
跟你一模一樣

I'm forever blue
我會很憂鬱一直到永遠

Because there's no one else like
因為再也沒有其他人能跟你一樣


I hope that you're not mad
我希望你不會介意

You always said you want a man of action
你總是說你希望我是個行動派

I'm not the hottest lad, no
但我從不是那種很令人注目的年輕人

There's more to life than physical attraction
而且我認為相對於肉體上的吸引,我們對生涯的規畫更為重要

You got your special someone'
你認為你得到你的那個人

But between me and him, guess who
但是比比看我跟他,猜猜誰

Will spend their whole life waiting
會願意花一生時間等某個人

For someone just like you
等某個像你這樣的一個人


That looks like you
看起來像你

That feels like you
感覺起來像你

That smiles like you
笑起來也像你

I need someone just like you
我需要某個像你的人

Love me true
來認真的愛我

I'm forever blue
我會很憂鬱一直到永遠

Because there's no one else like
因為再沒有人像你一模一樣


Woah


I want you in my arms
我希望你在我懷裡

I see you in my dreams
我在夢裡看見你

I'm gonna make you mine
我會使你變成我的

As crazy as it seems
看起來挺瘋狂的

Girl, you, yes you
女孩,你,就是你

I need someone just like you
我就需要某個人跟你一模一樣

Love me true
認真的愛我

I'm forever blue
不然的話我會憂鬱到永遠

Because there's no one else,
因為除了你再也沒有其他人

There's no one else [x6]
再也沒有其他人
There's no one else I need
我不需要其他人

Because you're so fine,
因為你是這麼完美

You're so fine [x5]
  你是這麼完美

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


好想休息欸好久沒出去玩惹啊可是還是有好多事要忙啊
每次我看到新片預告都會想欸那有空去看一下好了
通常都不會有空然後想說欸好吧那二輪看一下好了
通常也都不會記得要去二輪看
然後在來最後靈機一動想到之後在從網路上抓來看好了
等到真正有空想看些什麼的時候想要抓些片來看的時候

我已經不記得當初曾經想看什麼片了。

man of action - someone inclined to act first and think later先行動後思考的人

沒有留言:

張貼留言